reklama

Neveril som

Už aj Vám sa niekedy stalo, že ste si kupovali v bratislavských automatoch (a nie len v tých bratislavských) lístok na MHD a miesto Vášho náležitého zostatku Vám ostal v ruke iba samotný lístok?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Ja som to zažil nedávno a verte mi, bol som v tom momente veľmi prekvapený, že čo to má zas znamenať. V tom okamžiku skladal môj mozog zvláštne kombinácie slov o DPB a tlak bol o trošku vyššie ako zvyčajne. Bol som naštvaný najmä preto, že ak sa takáto vec stane denne len niekoľkým ľuďom, môže si tak dopravný podnik neprávom zarobiť nie malú sumičku.

Mne osobne sa to stalo pri Ekonomickej univerzite 17.11.2009. Podotýkam, že aj napriek platnej električenke som si poctivo kupoval lístok na druhé pásmo. Po vytlačení lístka mi však miesto očakávaného zostatku 1 EUR vypadlo len 40 centov. Nechcel som to nechať len tak a veľmi ma zaujímalo, aká by bola reakcia DPB na mnou popísanú situáciu. Zistil som si e-mailovú adresu pre sťažnosti na DPB (vnutorna.kontrola@dpb.sk) a podľa pokynov som popísal túto udalosť. Lehota na prešetrenie a vybavenie sťažnosti je podľa zákona §13 Zák. NR SR č. 152/1998 Z.z. o sťažnostiach 30 dní odo dňa doručenia sťažnosti. Osobne som si myslel, že na svoju žiadosť nedostanem ani odpoveď (a to som večný optimista :). O to väčšie prekvapenie bolo, keď mi po 5 dňoch prišiel e-mail, že moja sťažnosť bola overená mechanikmi a na automate sa nevyskytla žiadna porucha. Dopadlo to teda v princípe tak ako som očakával, že to dopadne. Síce na moju žiadosť odpísali, ale tým to asi všetko končí. V odpovedi však pokračovali, že ešte prepočítajú pokladňu a v prípade nájdení prebytku 60 centov mi bude na moju adresu zaslaný cestovný lístok v tejto hodnote. Bol som mierne spokojný, že sa aspoň pokúsili overiť chybu na automate a unúvali sa mi aj odpísať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Príbeh mal však nakoniec úplne šťastný koniec, keď som si po pár dňoch našiel v schránke list od DPB a v ňom cestovný lístok v hodnote 70 centov. Lístok sa tak naďalej "usmieva" v mojej peňaženke na prípadne použitie a zvyšných 10 centov skončilo v čiapke bezdomovca. Táto situácia ma iba utvrdila v tom, že vždy sa oplatí zareagovať a netolerovať chyby druhých.

Aj keď neviem, či sa takéto prípady stávajú bežne a či ich dopravný podnik rieši vždy zodpovedne a férovo ako to bolo v mojom prípade, ja im tento krát nemôžem skutočne nič vyčítať. Som rád, že to takto dopadlo a dúfam, že sa takéto situácie budú vždy končiť šťastnejšie pre spotrebiteľa. Aká je Vaša skúsenosť?

Štefan Poláček

Štefan Poláček

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Človek s normálnymi radosťami a starosťami. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu